Przejdź do treści

Procedura zgłaszania kursów e-learningowych

Procedura zgłoszenia zajęć prowadzonych w e-learningu (pełnym lub częściowym) została opisana w Regulaminie kształcenia na odległość UJD (aktualna wersja z dnia 24 marca 2023)

  1. Zgłoszenie – wypełnienie odpowiedniego formularza zgłoszeniowego i przedstawienie go pełnomocnikowi dziekana ds. kierunku lub dyrektorowi jednostki ogólnouczelnianej, który opiniuje zgłoszenie.
  2. Po zaopiniowaniu przez pełnomocnika, formularz zostaje zaopiniowany przez właściwy Kierunkowy Zespół ds Jakości Kształcenia. Opinie negatywne w punktach 1 i 2 wstrzymują procedowanie wniosku.
  3. Po uzyskaniu opinii podmiotów wymienionych w punktach 1 i 2, zgłoszenie kursu jest opiniowane odpowiednio przez kolegium dziekańskie lub radę jednostki ogólnouczelnianej prowadzącej działalność dydaktyczną. Negatywna opinia wstrzymuje dalsze procedowanie wniosku
  4. Po uzyskaniu pozytywnej opinii kolegium dziekańskiego/ rady jednostki ogólnouczelnianej prowadzącej działalność dydaktyczną, formularz zgłoszeniowy jest przekazywany do recenzji przez dyrektora Centrum Kształcenia na Odległość w zakresie jego zgodności z Regulaminem kształcenia na odległość oraz metodyką e-nauczania. Negatywna opinia wstrzymuje dalsze procedowanie wniosku.
  5. Ostateczną akceptację kursu e-learningowego lub webinarium poświadcza przewodniczący Rady ds. Kształcenia na Odległość. Dokumentacja zgłoszenia zostaje przekazana do kierownika jednostki, który przekazuje informację do pełnomocnika dziekana ds. kierunku celem uwzględnienia liczby punków ECTS uzyskanych w ramach kształcenia na odległość w danym cyklu kształcenia.

Do każdego zgłoszenia należy załączyć poświadczenie potwierdzające kompetencje w zakresie kształcenia zdalnego. Może to być dokument wystawiony przez dowolny podmiot (niekoniecznie UJD). W przypadku braku takiego dokumentu zapraszamy do realizacji kursu: https://enauka.ujd.edu.pl/course/view.php?id=3193 , który daje możliwość uzyskania potrzebnego poświadczenia.

W przypadku chęci kontynuowania realizacji przedmiotu w formie kursu e-learningowego lub webinarium w kolejnym roku akademickim należy złożyć takie zgłoszenie do pełnomocnika dziekana ds. kierunku, w celu sprawdzenia zgodności z zapisami zawartymi w § 12, punkcie 1 Regulaminu kształcenia na odległość UJD. Po uzyskaniu zgody informacja o prowadzeniu przedmiotu przy użyciu metod i technik kształcenia zdalnego zostaje przekazana do właściwego Zespołu ds. Jakości Kształcenia oraz Centrum Kształcenia na Odległość i następnie zgłoszenie dołącza się do dokumentacji jednostki dot. realizowanego w formie kursu przedmiotu

Poniżej znajdują się zarządzenia i formularze do pobrania. W niedługim czasie zostanie uruchomiony elektroniczny system obiegu dokumentów CKO.

Pliki do pobrania:

Zarządzenie wewnętrzne Nr R021.1.40.2023 Rektora Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego im. Jana Długosza w Częstochowie z dnia 24 marca 2023 r. w sprawie Regulaminu kształcenia na odległość w Uniwersytecie Humanistyczno- Przyrodniczym im. Jana Długosza w Częstochowie